Årsberetning 2018

Hvordan er de danske myndigheders praksis i LGBT-asylsager? Hvordan er forholdene for LGBT-flygtninge? Hvem og hvor mange er med i LGBT Asylum, og hvad laver vi?

LGBT Asylums årsberetning for 2018 er netop udkommet. I årsberetning kan du få et indblik i LGBT Asylums arbejde det forgange år, og læse mere om forholdene for LGBT+ flygtninge og asylansøgere i Danmark.

Du finder årsberetningen for 2018 her

Se overrækkelsen af Årets Laks 2020 til LGBT Asylum

12. October 2020

Under Copenhagen Pride Week modtog LGBT Asylum prisen Årets Laks 2020. Se film fra prisoverrækkelsen d. 18. august med taler fra Yanaba, Mads og Mohamad.

Radio Loud sætter fokus på LGBTQ-rettigheder

16. August 2020

Radio Loud har for nylig sat fokus på LGBTQ-rettigheder. I programmet kan du blandt andet høre Maria Kortenbach, bestyrelsesmedlem hos LGBT Asylum, udtale sig om resultaterne bag nyt forskningsprojektet SOGICA, fra University of Sussex, der på baggrund af et omfattende studie, kan fortælle at asylansøgere i Europa, der er flygtet på grund af forfølgelse i oprindelseslandet, som følge af deres seksuelle orientering eller kønsidentitet, rutinemæssigt får afslag.