Årsberetning 2018

Hvordan er de danske myndigheders praksis i LGBT-asylsager? Hvordan er forholdene for LGBT-flygtninge? Hvem og hvor mange er med i LGBT Asylum, og hvad laver vi?

LGBT Asylums årsberetning for 2018 er netop udkommet. I årsberetning kan du få et indblik i LGBT Asylums arbejde det forgange år, og læse mere om forholdene for LGBT+ flygtninge og asylansøgere i Danmark.

Du finder årsberetningen for 2018 her

Styrket støtte til LGBT+ asylansøgere og -flygtninge i Danmark

3. January 2022

LGBT Asylum styrker nu indsatsen for LGBT+ asylansøgere og -flygtninge med støtte fra Det Obelske Familiefond.

LGBTI+ personer i Afghanistan har desperat brug for beskyttelse

8. November 2021

Debatindlæg oprindelige publiceret den 11. oktober 2021 af POV international
AFGHANISTAN & FLYGTNINGE // DEBAT – Desperate råb om hjælp fra LGBTI+ personer i Afghanistan toner frem igen og igen på organisationen LGBT Asylums digitale skærme. Hverken Afghanistan eller nærområderne er sikre for LGBTI+ flygtninge, der ønsker hjælp til at komme i sikkerhed. Også Danmark bør løfte sin del af ansvaret og arbejde for beskyttelse, skriver LGBT Asylums bestyrelsesmedlem og talsperson Mads Ted Drud-Jensen og sekretariatsleder Yanaba Mompremier Rymark Sankoh.