Årsberetning 2018

Hvordan er de danske myndigheders praksis i LGBT-asylsager? Hvordan er forholdene for LGBT-flygtninge? Hvem og hvor mange er med i LGBT Asylum, og hvad laver vi?

LGBT Asylums årsberetning for 2018 er netop udkommet. I årsberetning kan du få et indblik i LGBT Asylums arbejde det forgange år, og læse mere om forholdene for LGBT+ flygtninge og asylansøgere i Danmark.

Du finder årsberetningen for 2018 her

Inhumant og urealistisk: Regeringen bør droppe tanken om modtagecentre for asylansøgere

23. February 2021

Regeringens intention om at oprette centre for asylansøgere i tredjelande bygger på en misforstået præmis om, at det er den mest humane måde at håndtere asylansøgere på. Tværtimod er det både inhumant og skadeligt for det globale flygtningearbejde.

‘From queer to queer’: Sådan støtter lokale LGBTQ-asylansøgere i Danmark

27. December 2020

Hvert år flygter LGBT+ personer fra hele verden til Danmark i håbet om at finde et nyt hjem og et sikkert sted. LGBT Asylum tilbyder support og rådgivning og arbejder for rettigheder for lesbiske, homoseksuelle, biseksuelle og transpersoner i det danske asylsystem og kan være en grundlæggende del af denne hårde proces for dem.