LGBT Asylum Årsberetning 2020

I årsberetningen kan du møde LGBT Asylum, læse mere om vores arbejde det forgangne år og blive opdateret på den aktuelle situation inden for LGBT+ asyl- og flygtningeområdet i Danmark.

Ligesom i resten af verden har 2020 for LGBT Asylum været et år præget af corona-pandemiens konsekvenser. Vores medlemmer har været særligt sårbare og udsatte. De er blevet yderligere isolerede og deres liv endnu mere ensomme og håbløse. Derfor har vi i det forgangne år tilpasset vores indsatser og aktiviteter efter vores medlemmers behov og de gældende retningslinjer/restriktioner i relation til COVID-19.

Det og meget mere kan du læse om i årsberetningen her

Fair flygtningepolitik for ALLE

21. March 2022

Vi råber Christiansborg op! Hør flygtninge fra Ukraine, Syrien og Afghanistan fortælle om deres oplevelser, suppleret med musik fra nogle af Danmarks bedste kunstnere

Tirsdag den 22. marts fra 16.30 - 18.00 på Christiansborg Slotsplads.

Fejring af Handlingsplan mod Racisme

17. March 2022

HURRA! Politikerne har endelig besluttet, at vi i Danmark skal have en HANDLINGSPLAN MOD RACISME! Det er vi mange, der har kæmpet for i flere år. Det skal naturligvis fejres. I dagens anledning får vi også besøg af justitsminister Nick Hækkerup.
Så kom til fejring og debat på FN’s anti-racisme dag den 21. marts fra 16.30-18.30 på Fælledvej 12.