LGBT Asylum Årsberetning 2020

I årsberetningen kan du møde LGBT Asylum, læse mere om vores arbejde det forgangne år og blive opdateret på den aktuelle situation inden for LGBT+ asyl- og flygtningeområdet i Danmark.

Ligesom i resten af verden har 2020 for LGBT Asylum været et år præget af corona-pandemiens konsekvenser. Vores medlemmer har været særligt sårbare og udsatte. De er blevet yderligere isolerede og deres liv endnu mere ensomme og håbløse. Derfor har vi i det forgangne år tilpasset vores indsatser og aktiviteter efter vores medlemmers behov og de gældende retningslinjer/restriktioner i relation til COVID-19.

Det og meget mere kan du læse om i årsberetningen her

LGBT Asylum i tal 2022

9. January 2023

LGBT Asylum har i perioden 2013-2022 registreret 525 sager med LGBT+ asylansøgere, der har været en del af gruppen, og ved udgangen af 2022 er der 33 aktive asylsager i gruppen.

Fra LGBT Asylum vil vi gerne sige tak for i år og ønske alle en god ferie, glædelig højtid og godt nytår!

21. December 2022

Vi har – som mange andre – haft et travlt år. Vi har i år budt 59 nyankomne LGBT+ personer med flugtbaggrund velkommen i vores gruppe. De er kommet fra 25 forskellige lande – der er kommet flest fra Ukraine, og samlet set er over halvdelen kommet fra Ukraine, Rusland, Iran og Uganda.