LGBT Asylum Årsberetning 2020

I årsberetningen kan du møde LGBT Asylum, læse mere om vores arbejde det forgangne år og blive opdateret på den aktuelle situation inden for LGBT+ asyl- og flygtningeområdet i Danmark.

Ligesom i resten af verden har 2020 for LGBT Asylum været et år præget af corona-pandemiens konsekvenser. Vores medlemmer har været særligt sårbare og udsatte. De er blevet yderligere isolerede og deres liv endnu mere ensomme og håbløse. Derfor har vi i det forgangne år tilpasset vores indsatser og aktiviteter efter vores medlemmers behov og de gældende retningslinjer/restriktioner i relation til COVID-19.

Det og meget mere kan du læse om i årsberetningen her

Styrket støtte til LGBT+ asylansøgere og -flygtninge i Danmark

3. January 2022

LGBT Asylum styrker nu indsatsen for LGBT+ asylansøgere og -flygtninge med støtte fra Det Obelske Familiefond.

LGBTI+ personer i Afghanistan har desperat brug for beskyttelse

8. November 2021

Debatindlæg oprindelige publiceret den 11. oktober 2021 af POV international
AFGHANISTAN & FLYGTNINGE // DEBAT – Desperate råb om hjælp fra LGBTI+ personer i Afghanistan toner frem igen og igen på organisationen LGBT Asylums digitale skærme. Hverken Afghanistan eller nærområderne er sikre for LGBTI+ flygtninge, der ønsker hjælp til at komme i sikkerhed. Også Danmark bør løfte sin del af ansvaret og arbejde for beskyttelse, skriver LGBT Asylums bestyrelsesmedlem og talsperson Mads Ted Drud-Jensen og sekretariatsleder Yanaba Mompremier Rymark Sankoh.