LGBT Asylum Årsberetning 2019

Hvordan er de danske myndigheders praksis i LGBT+ asylsager? Hvordan er forholdene for LGBT+ flygtninge? Hvem og hvor mange er med i LGBT Asylum, og hvad laver vi?

LGBT Asylums årsberetning for 2019 er netop udkommet. I årsberetningen kan du møde LGBT Asylum, læse mere om vores arbejde det forgangne år og blive opdateret på den aktuelle situation inden for LGBT+ asyl- og flygtningeområdet i Danmark.

Du kan læse hele årsberetningen her

Inhumant og urealistisk: Regeringen bør droppe tanken om modtagecentre for asylansøgere

23. February 2021

Regeringens intention om at oprette centre for asylansøgere i tredjelande bygger på en misforstået præmis om, at det er den mest humane måde at håndtere asylansøgere på. Tværtimod er det både inhumant og skadeligt for det globale flygtningearbejde.

‘From queer to queer’: Sådan støtter lokale LGBTQ-asylansøgere i Danmark

27. December 2020

Hvert år flygter LGBT+ personer fra hele verden til Danmark i håbet om at finde et nyt hjem og et sikkert sted. LGBT Asylum tilbyder support og rådgivning og arbejder for rettigheder for lesbiske, homoseksuelle, biseksuelle og transpersoner i det danske asylsystem og kan være en grundlæggende del af denne hårde proces for dem.