LGBT Asylum Årsberetning 2019

Hvordan er de danske myndigheders praksis i LGBT+ asylsager? Hvordan er forholdene for LGBT+ flygtninge? Hvem og hvor mange er med i LGBT Asylum, og hvad laver vi?

LGBT Asylums årsberetning for 2019 er netop udkommet. I årsberetningen kan du møde LGBT Asylum, læse mere om vores arbejde det forgangne år og blive opdateret på den aktuelle situation inden for LGBT+ asyl- og flygtningeområdet i Danmark.

Du kan læse hele årsberetningen her

Radio Loud sætter fokus på LGBTQ-rettigheder

16. August 2020

Radio Loud har for nylig sat fokus på LGBTQ-rettigheder. I programmet kan du blandt andet høre Maria Kortenbach, bestyrelsesmedlem hos LGBT Asylum, udtale sig om resultaterne bag nyt forskningsprojektet SOGICA, fra University of Sussex, der på baggrund af et omfattende studie, kan fortælle at asylansøgere i Europa, der er flygtet på grund af forfølgelse i oprindelseslandet, som følge af deres seksuelle orientering eller kønsidentitet, rutinemæssigt får afslag.

LGBT Asylum modtager donation fra Oak Foundation

3. June 2020

LGBT Asylum kan bringe den glædelige nyhed, at vi har modtaget en donation fra Oak Foundation. Stor tak til Oak Foundation for at donere midler fra fondens akutpulje til LGBT Asylum.