LGBT Asylum Årsberetning 2019

Hvordan er de danske myndigheders praksis i LGBT+ asylsager? Hvordan er forholdene for LGBT+ flygtninge? Hvem og hvor mange er med i LGBT Asylum, og hvad laver vi?

LGBT Asylums årsberetning for 2019 er netop udkommet. I årsberetningen kan du møde LGBT Asylum, læse mere om vores arbejde det forgangne år og blive opdateret på den aktuelle situation inden for LGBT+ asyl- og flygtningeområdet i Danmark.

Du kan læse hele årsberetningen her

Køb vores bog ”Som at slå rødder i kviksand”

17. January 2024

LGBT Asylum udgav i februar 2023 bogen ”Som at slå rødder i kviksand”. Bogen er en antologi af historier om, hvordan LGBTI+ nyankomne navigerer livet i Danmark efter at have fået tildelt asyl. De medvirkende i bogen giver indblik i de håb, udfordringer og bedrifter som LGBTI+ personer med flugtbaggrund i Danmark har.

LGBT Asylum søger en Rådgivningskoordinator

19. September 2023

LGBT Asylum søger en rådgivningskoordinator til ledelse af vores rådgivning. Stillingen er nyoprettet og forudsætter flere års dokumenteret arbejdserfaring med (sags)rådgivning af mennesker i marginaliserede positioner samt kendskab til arbejdsbetingelser i en mindre NGO. Uddannelsesbaggrund kan fx være socialrådgiver, psykolog eller jurist, men hvilken faglig baggrund er ikke afgørende. Stillingen kræver en stor arbejdskapacitet og et veludviklet overblik over komplekse problemstillinger – både i det daglige og på den lange bane.