Åbent brev til alle civilsamfundsaktører om flygtningepolitikken

Den aktuelle politik på flygtningeområdet i Danmark påvirker vores medlemmer dybt. I anledning af International Flygtningedag den 20. juni har vi skrevet et åbent brev sammen med Aids-Fondet, Copenhagen Pride, LGBT+ Danmark, Sabaah og TransAktion. Her opfordrer vi alle til at reagere på inhuman flygtningepolitik.

Læs det åbne brev på dansk

Læs det åbne brev på engelsk

Læs det åbne brev på Altinget

Styrket støtte til LGBT+ asylansøgere og -flygtninge i Danmark

3. January 2022

LGBT Asylum styrker nu indsatsen for LGBT+ asylansøgere og -flygtninge med støtte fra Det Obelske Familiefond.

LGBTI+ personer i Afghanistan har desperat brug for beskyttelse

8. November 2021

Debatindlæg oprindelige publiceret den 11. oktober 2021 af POV international
AFGHANISTAN & FLYGTNINGE // DEBAT – Desperate råb om hjælp fra LGBTI+ personer i Afghanistan toner frem igen og igen på organisationen LGBT Asylums digitale skærme. Hverken Afghanistan eller nærområderne er sikre for LGBTI+ flygtninge, der ønsker hjælp til at komme i sikkerhed. Også Danmark bør løfte sin del af ansvaret og arbejde for beskyttelse, skriver LGBT Asylums bestyrelsesmedlem og talsperson Mads Ted Drud-Jensen og sekretariatsleder Yanaba Mompremier Rymark Sankoh.