Åbent brev til alle civilsamfundsaktører om flygtningepolitikken

Den aktuelle politik på flygtningeområdet i Danmark påvirker vores medlemmer dybt. I anledning af International Flygtningedag den 20. juni har vi skrevet et åbent brev sammen med Aids-Fondet, Copenhagen Pride, LGBT+ Danmark, Sabaah og TransAktion. Her opfordrer vi alle til at reagere på inhuman flygtningepolitik.

Læs det åbne brev på dansk

Læs det åbne brev på engelsk

Læs det åbne brev på Altinget

Keynote speech by Nicholas Chisha from LGBT Asylum at hearing about LGBTI+ refugees, 19 April 2021

22. April 2021

It is an unfortunate fact that at this point in time in the world, the gender identities and sexual orientations that do not conform to the heteronormative concept are still being considered criminal in parts of the world. Being gay, lesbian, bisexual, trans, or queer when you are from certain parts of the Sub-Saharan Africa, the middle east, the Caribbean, south America or parts Asia, means that one is also subjected to discrimination, harassment, and, more seriously, violence, imprisonment and death.

Hjemsendelsespolitikken slår hårdt, og det er på tide at ændre den

16. April 2021

Danmark mener som det eneste europæiske land, at det er sikkert at sende flygtninge tilbage til Syrien. Jeg taler meget med mine venner, der også er flygtninge, om, hvad der vil ske med os, og hvad vi skal gøre. Jeg forsøger at være konstruktiv, men angsten gnaver også i mig.