Åbent brev til alle civilsamfundsaktører om flygtningepolitikken

Den aktuelle politik på flygtningeområdet i Danmark påvirker vores medlemmer dybt. I anledning af International Flygtningedag den 20. juni har vi skrevet et åbent brev sammen med Aids-Fondet, Copenhagen Pride, LGBT+ Danmark, Sabaah og TransAktion. Her opfordrer vi alle til at reagere på inhuman flygtningepolitik.

Læs det åbne brev på dansk

Læs det åbne brev på engelsk

Læs det åbne brev på Altinget

Køb vores bog ”Som at slå rødder i kviksand”

17. January 2024

LGBT Asylum udgav i februar 2023 bogen ”Som at slå rødder i kviksand”. Bogen er en antologi af historier om, hvordan LGBTI+ nyankomne navigerer livet i Danmark efter at have fået tildelt asyl. De medvirkende i bogen giver indblik i de håb, udfordringer og bedrifter som LGBTI+ personer med flugtbaggrund i Danmark har.

LGBT Asylum søger en Rådgivningskoordinator

19. September 2023

LGBT Asylum søger en rådgivningskoordinator til ledelse af vores rådgivning. Stillingen er nyoprettet og forudsætter flere års dokumenteret arbejdserfaring med (sags)rådgivning af mennesker i marginaliserede positioner samt kendskab til arbejdsbetingelser i en mindre NGO. Uddannelsesbaggrund kan fx være socialrådgiver, psykolog eller jurist, men hvilken faglig baggrund er ikke afgørende. Stillingen kræver en stor arbejdskapacitet og et veludviklet overblik over komplekse problemstillinger – både i det daglige og på den lange bane.